O WYTWÓRNI

O Wytwórni

Geneza powstania Wytwórni Konstrukcji Stalowych w Grybowie, jest ściśle związana z powojenną historią Grybowa i odbudową ze zniszczeń wojennych obiektów mostowych. Właśnie wtedy, przy odbudowie mostu kolejowego nad rzeką Białą, w ciągu linii Transwersalnej Czadca-Husiatyn, w 1947 roku, powstał zalążek przyszłej Wytwórni Konstrukcji Stalowych.
Do 1955 roku, obecna Wytwórnia działała jako Odcinek Budowlany PRK 9. Od 1 stycznia 1956 roku została włączona przez PRK 15, w Jej struktury, początkowo jako Odcinek Budowlany, a następnie od 1964 roku, jako wyodrębniona samodzielna jednostka – Wytwórnia Konstrukcji Stalowych. W roku 1993 na bazie majątku ZBM PP powstała Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, utworzona przez ZBM PP, pracowników WKS i Mostostal Export.
Nasza Spółka posiada ponad 75 letnią tradycję. Przez te lata zmieniali się nasi właściciele, ale nigdy nie zmieniał się poziom naszych usług. Zdobywaliśmy doświadczenie podczas realizacji najistotniejszych projektów w kraju.  Naszym atutem jest i zawsze była  nasza kadra – wykwalifikowana, solida z wysoką wiedzą techniczną i doświadczeniem.
Każdy kto współpracował z naszą wytwórnią choć raz, na pewno może przyznać, że wytworzone przez nas konstrukcje  charakteryzują się dokładnością wykonania, profesjonalnym montażem, spełnieniem wszystkich norm jakościowych.
 
Kolejnymi Dyrektorami Wytwórni na przestrzeni 75 lat byli i są:
  • 1947 – 1973 Czesław Wrześniak
  • 1973 – 1992 mgr inż. Henryk Żelazny
  • 1993 – 1999 inż. Józef Kmak
  • 1999 – do chwili obecnej mgr inż. Maciej Olszewski
  • 2011 – 2017 mgr inż. Mariusz Libront
  • 2011 – 2016 mgr inż. Grzegorz Michalak
  • 2017 – 2025 inż. Piotr Olszewski
  • 2017 – do chwili obecnej mgr inż. Piotr Gruca
  • 2024 – do chwili obecnej mgr inż. Robert Drachal
  • 2024 – do chwili obecnej mgr inż. Grzegorz Zabiegły
  • 2025 – do chwili obecnej mgr inż. Sławomir Krawczyk
Wytwórnia specjalizuje się w wytwarzaniu i montażu na budowie, obiektów mostowych, szczególnie kolejowych. W trakcie ponad 75-letniej działalności wytworzyła ok. 175 tys. ton konstrukcji, co stworzyło by ciągły most o długości ok. 120 km.
Przewiń na górę